Promotiefilm maken tips
Wil je tips voor een promotiefilm die leidt tot meer business?
Je bent op zoek naar tips om een promotiefilm te maken? Deze tips behoeden je voor veel gemaakte fouten. Wij hebben veel ervaring in het maken van promotiefilm en geven je graag tips. De belangrijkste “promotiefilm maken tips” hebben we voor je op een rijtje gezet.
Tips
Gebruik video marketing tools
Ga nóg een stapje verder met onze slimme oplossingen. Met interactieve video of gepersonaliseerde video creëer je een unieke ervaring voor jouw doelgroep. Je verhoogt de kijkersloyaliteit. De conversie. En niet alleen dat, je verzamelt ook waardevolle data van jouw kijkers. Hierdoor krijg je meer inzicht in jouw doelgroep en kun je dankzij deze analytics jouw promotiefilm steeds verder optimaliseren.
Maak gebruik van emotie
Gebruik niet alleen harde feiten in je promotiefilm. Het gebruik van emotie vermindert de afstand, waardoor jouw verhaal toegankelijker wordt. Hierdoor heeft de kijker het gevoel dat hij echt betrokken wordt bij jouw bedrijf. We hebben veel voorbeelden van promotiefilms waarin de zachte kant van een bedrijf te zien is.
Maak je video tijdloos
Je wilt natuurlijk niet ieder jaar een nieuwe promotiefilm laten maken omdat deze verouderd is. Daarom zorgen wij er voor dat jouw promotiefilm tijdloos is. Door te focussen op de kernwaarden van je bedrijf kunnen we kortlopende projecten of tijdelijke aspecten achterwege laten.
Houd het kort en krachtig
We willen niet dat de promotiefilm langdradig wordt en hierdoor de gedachten van de kijker afdwalen tijdens het zien van jouw promotiefilm. Met als gevolg dat de promotiefilm niet tot het einde afgekeken wordt. Dit is natuurlijk zonde van jouw budget! Het verhaal komt goed over op de kijker wanneer jouw promotiefilm de juist lengte heeft. Hiermee laten we juist de kern van jouw verhaal zien. Meer promotiefilm maken tips?
Kies je boodschap
Je bent geneigd om veel informatie over je bedrijf, product en dienst in een promotiefilm te proppen, omdat je erg enthousiast bent over de materie die verteld wordt. Beperk de hoeveelheid informatie. Vraag jezelf altijd af: waar is de kijker naar op zoek en welke informatie is relevant. Bij een teveel aan informatie komt de boodschap niet over.
Wanneer je potentiële klanten wilt overtuigen waarom ze voor jouw bedrijf of product moeten kiezen, overtuig ze dan met jouw toegevoegde waarde. Laat enthousiaste klanten ervaringen vertellen. Bedrijfsprocessen zijn vaak niet relevant en al helemaal niet elke afdeling binnen het bedrijf. Kortom, blijf bij de kern.
Wees onderscheidend van je concurrent
De inhoud van je promotiefilm moet onderscheidend zijn. Wat maakt jouw producten of diensten beter dan die van je concurrenten? Welke toegevoegde waarde voor welk probleem verkoop je nu echt? En wat is dan het resultaat? Onze marketeers gaan door tot de kern van jouw toegevoegde waarde. Hierdoor worden deze zichtbaar in jouw promotiefilm en zijn kijkers sneller geneigd om voor jouw bedrijf te kiezen. Meer promotiefilm maken tips?
Wees online vindbaar voor jouw doelgroep
Online vindbaar door jouw doelgroep. Zodra je een promotiefilm op een online videoplatform upload is het mogelijk om diverse attributen aan de promotiefilm mee te geven. Denk hierbij aan: omschrijving, tags, meta, keywords, metatekst, aantekeningen en onderschriften. Maar ook in het videobestand zelf kan informatie opgeslagen worden in de vorm van metadata. Hierdoor wordt jouw promotiefilm vindbaar voor jouw doelgroep. Meer promotiefilm maken tips?