Werkwijze van ZoomWorks

  • Werkwijze van ZoomWorks

Bepaal de doelstelling

Wat wilt u bereiken met een promotie film?

Promotie film

Elke producent van promotie films zal beginnen met de vraag: wat wilt u bereiken met een promotie film? Het promoten van uw bedrijf, product of dienst (leads genereren), naamsbekendheid vergroten, doelgroep informeren over laatste ontwikkelingen? Allemaal verschillende doelstellingen die een andere aanpak vereisen bij de productie van een promotie film. Wilt u bijvoorbeeld leads genereren (omzet verhogen), kruip dan in de huid van uw klanten.

Stel uzelf bij het produceren van een promotie film de volgende vragen:

  • Waar is mijn klant exact naar op zoek?
  • Welke aspecten van mijn aanbod zijn beter dan die van de concurrent of ontbreken?
  • Wat is voor mijn klanten een reden om tot koop over te gaan?

Bepaal doelgroep en medium

Wie gaan de promotie film bekijken en hoe gaan ze dat doen?

Promotie film

De inhoud van een promotie film zal door elke doelgroep anders worden geïnterpreteerd. Om de verschillen tussen zender en ontvanger zo klein mogelijk te maken, moet de boodschap aansluiten bij uw doelgroep. Elke doelgroep vereist een ander medium en elk medium kent zijn eigen karakter.

Wilt u een promotie film op een beursstand afspelen, dan is geluid vaak een aandachtspunt. Wilt u een promotiefilm op Youtube (platform voor online video) gebruiken, dan is voldoende snelheid in uw promotie film van groot belang. Wordt uw promotie film op een groot scherm vertoond, dan is een hoge beeldresolutie vereist.

ZoomWorks heeft veel ervaring met diverse type new media en adviseert u hier graag over.

  • Voordat er geproduceerd gaat worden, dient uw doelgroep en medium te zijn bepaald.
  • Tip: laat voor verschillende media, verschillende versies van uw promotie film maken.

Bepaal uw boodschap

Wat wilt u uw doelgroep vertellen en hoe gaat u dat doen?

Promotie film

De boodschap in een promotie film zal uw doelstelling verbeelden. Zorg ervoor dat de boodschap helder en simpel blijft. Zelfs bij complexe zaken! Meerdere boodschappen brengen in uw promotie film geeft ruis en dat zal ten koste gaan van het doel. Mocht het zo zijn dat er meerdere boodschappen verteld moeten worden, maak dan gebruik van meerdere films. Zo heeft elke film een eigen boodschap.

Ondersteuning nodig bij het formuleren van de inhoud? Wij helpen u graag!

  • Voor meerdere boodschappen, maak gebruik van meerdere promotie films.
  • De stijl van uw promotie film is afhankelijk van doelgroep, medium en doel.

Ontwikkeling van concept

Ontwikkelen van het concept en het script schrijven. Uitbesteden of zelf doen?

Promotie film

In een concept wordt de inhoud van de promotie film beknopt weergegeven. In het script daarentegen wordt puntsgewijs (per shot) beschreven hoe de promotie film is opgebouwd. Een script bestaat uit 2 belangrijke elementen: gesproken woord en beeld. Voor handige tips bij het schrijven van een script voor uw promotiefilm kijkt u op tips en tricks.

Als u de productie van een promotie film wilt uitbesteden is dit een goed moment om contact met ons op te nemen. ZoomWorks ontmoet u graag voor een adviesgesprek! In een geheel vrijblijvend gesprek zullen de inhoud en een concept promotie film uitgewerkt worden (beginsel-script). Zaken die hierbij aan de orde komen zijn: inhoud, stijl, medium, planning en budget.

  • ZoomWorks helpt u graag bij de ontwikkeling van uw promotie film.
  • Een externe specialist naar uw organisatie, product of dienst laten kijken, geeft verfrissende ideeën.

Videoproductie

De productiewijze en realisatietijd van een promotie film.

Promotie film

Op het moment dat concept en script zijn goedgekeurd, zal er begonnen worden met de productie van de promotie film. Hierbij geven wij duidelijk aan wat er van u verwacht wordt, wij maken een planning, bereiden de productie voor en zorgen er voor dat de opnames goed verlopen. Na de montage krijgt u de productie te zien en heeft u de mogelijkheid om feedback te geven. Eventuele opmerkingen zullen we verwerken. Dit proces gaat door tot beide partijen 100% tevreden zijn.

De tijd die nodig is voor de realisatie van de promotie film is per productie verschillend. De doorlooptijd wordt grotendeels bepaald door de grootte van de productie. Over het algemeen duurt de productie van een promotie film drie à vier weken. Uiteraard kan dit sneller indien dit gewenst is. Wij gaan hier flexibel mee om.

  • Belangrijk om te weten: ZoomWorks neemt het voortouw in het productieproces.
  • Indien gewenst kan een promotie film in een zeer kort tijdbestek gerealiseerd worden.

Online positioneren van uw promotie film

Een promotie film zonder views, is als etalage zonder publiek.

Promotie film

Het succes van een promotie film is o.a. afhankelijk van de vindbaarheid (Google en Youtube). De promotie film online positioneren is een doorgaand proces, waarbij kennis van de laatste ontwikkelingen onmisbaar is.

Youtube
Met een marktaandeel van 85% is Youtube het grootste videoplatform op internet. Online positionering van uw promotie film begint dan ook hier. Doordat Google Youtube-video’s toont in haar zoekresultaten, biedt dit kansen voor u!

Video Zoekmachine Optimalisatie
Zoekmachines beoordelen websites tegenwoordig op basis van relevante content. Omdat Google niet in staat is de inhoud van uw promotie film (beeld en geluid) te bepalen, zal dit gebeuren door attributen die wij aan een promotie film toekennen. Alleen op deze wijze kunnen Google en Youtube de promotie film goed indexeren. Met als gevolg dat de promotie film getoond zal worden in de zoekresultaten en bekeken wordt door uw doelgroep.

  • Youtube is met 85% het grootste online video-platform.
  • Video zoekmachine-optimalisatie biedt enorme kansen.

Monitoren van statistieken

YouTube is geen doel op zich, maar een middel waarmee u beter vindbaar wordt.

Promotie film

Er zijn diverse mogelijkheden binnen Youtube om de statistieken van uw promotie film te monitoren. Binnen Youtube kunt u de statistieken bekijken met YouTube Insight. Hiermee wordt duidelijk hoeveel mensen de promotie film hebben bekeken, hoelang de promotiefilm is bekeken, hoe de promotiefilm gevonden is, via welke websites en wat men er van vindt.

Uiteindelijk doel van de promotiefilm is om er voor te zorgen dat u aandacht van uw doelgroep krijgt. Op deze wijze creëert u een ingang naar overige content zoals een bestelformulier op uw website bijvoorbeeld.

  • Statistieken monitoren geeft u diverse inzichten en handvatten tot verbetering.
  • Wij helpen u graag bij het interpreteren van de statistieken van uw promotie film.

Promotie film

Blijf met ons in contact op de manier die bij u past!

X

Contact

Bel ZoomWorks

Mail ZoomWorks